Üvercinka Temmuz 2022

ÜVERCİNKA’da Temmuz Yoğunluğu

Özgün konuları işlerken güncel bağlamı gözetmeyi ihmal etmeyen Üvercinka’nın Temmuz 2022 sayısında yine tartışmaların yanı sıra etkili ürünler yer alıyor. Kapakta Necip Fazıl’ın bütünsel olarak bakıldığında emperyalizme uyumlu düşünsel içeriği bugüne eklemlenen boyutuyla irdelenirken, Halûk Cengiz’in dizi olarak sürecek yazı dizisinin bu ay ilk bölümü veriliyor. Cengiz, Necip Fazıl ödüllerine Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yüklediği işlevi irdelerken, Seyyit Nezir “Hangi Doğu Büyük” başlıklı polemik yazısında, Necip Fazıl’ın gerçekte Doğu’yla bütünlenmeye değil, başta ABD olmak üzere emperyalist Batı’ya uyumlanmaya yönelişini vurguluyor.

Osman Çutsay Haziran’da Kurşunlanmış Bir Edebiyatın Ardından adlı denemesinde Hüseyin Cevahir’in edebî ve politik kişiliğindeki örtüşmelere dikkat çekiyor, onun açık uçlu tavrının gelecekte alacağı olası biçimlenmelerden yoksun kalışımızın anlamını çözümlüyor.

Bülent Aytok Özaltıok Cemal Süreya Şiirinde Fetiş ve Fetişizm incelemesinde şair üstüne yeni belirlemelerde bulunuyor. Tuğrul Çutsay İntihal ve Yapay Zekâ incelemesiyle resim dünyasındaki intihalleri tartışıyor.

Aslı Durak Kelime Oyunlarından Geldim başlıklı söyleşide Nedime Köşgeroğlu’nun sorularını yanıtlarken şiir dünyası hakkında okura sürprizler aktarıyor. Erol Ertuğrul Yahya Kemal ve Sessiz Gemi denemesinde unutulanları anımsatıyor, bilinmeyenleri, yanlış bilinenleri öykü tadında sergiliyor. Necdet Arslan Derkenar’da Çirkinliğine Âşığım Senin başlığıyla yazar ve sanatçılara ilişkin anekdotlarla keyifli ayrıntılar vermeyi sürdürüyor.

Aydan Ay Sessiz Haydarpaşa, Banu İmer Beklenmeyen Yanıt, Cem Bayındır Nene Yüreği, İnci Ponat Onlar da Candı, Pelin Şanlı Türgen Yarasından Tanınanlar, Veli Erdem Şahsenem Konseri, Rukiye Taşkın ise Emily Dickinson İzleğinde Bir Kurbağa Öpüşü öyküleriyle, Nihat K. Ateş Maya Angelou anmasıyla ay boyunca döne döne okunacak anlatılar sunuyorlar.

Dergide Kenan Ercan Yansıma’yı Anmak yazısında Tekin Sönmez’in 1970’lerde yönetip yayımladığı efsane dergiden izler getiriyor. Olcay Bağır Sinemada Şiirsel Gerçekçilik yazısında 1930’ların sinemasından kesitler yansıtıyor.

Ahmet Tığlı, Aslı Durak, Gökhan Reyhanoğulları, Halit Özboyacı, Mehmet Tektemur, Nihat Kemal Ateş, Ozan Telli, Suna Kızılırmak, Süleyman Yağız, Süreyya Ş. Aydınhan, Şükrü Çiftçi, Ünsal Çankaya, Veli Erdem şiirleriyle derginin sayfalarına tazelik aşılıyor.

ÜVERCİNKA’yı semt kitapçınızın odakkitap.com’a sipariş etmesini sağlayarak kargo ücreti ödemeden edinebilirsiniz.

Kaynak: kultursanattv.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s